Targi Warsaw Home i Warsaw Build 2019 - relacja
W dniach 3-6 października w podwarszawskim Nadarzynie odbywały się targi Warsaw Home i Warsaw Build
Fot. Warsaw Home
Największe święto designu w Polsce za nami. Właśnie zakończyła się czwarta edycja biznesowych targów wnętrz Warsaw Home. Prezentowane podczas imprezy style, rozwiązania i produkty pomogą komfortowo, estetycznie i nowocześnie urządzić mieszkania, domy, biura czy wnętrza publiczne. Po raz pierwszy w tym roku równolegle do Warsaw Home odbyły się targi Warsaw Build - międzynarodowe targi budowlane i materiałów wykończeniowych.
Zobacz także
Rejs Spółka z o.o. Zjedz Francuskie Śniadanie z REJS
Wyborna kawa, kruche pieczywo, aromatyczne sery, a do tego prezentacja najlepszych systemów i akcesoriów meblowych – tak w skrócie wygląda program Francuskich Śniadań REJS. Kolejna runda wyjątkowych spotkań...
Wyborna kawa, kruche pieczywo, aromatyczne sery, a do tego prezentacja najlepszych systemów i akcesoriów meblowych – tak w skrócie wygląda program Francuskich Śniadań REJS. Kolejna runda wyjątkowych spotkań organizowanych w punktach handlowych marki i u jej autoryzowanych dystrybutorów rusza już na początku marca i potrwa do końca miesiąca. Nie przegap ich!
Redakcja news Film firmy JONIEC® doceniony przez twórców z branży
Film „20 lat ogrodzeń GORC®” otrzymał 2. nagrodę w osiemnastej edycji konkursu FilmAT Festival w kategorii „Filmy korporacyjne i instytucjonalne/Spot promocyjny produktu”.
Film „20 lat ogrodzeń GORC®” otrzymał 2. nagrodę w osiemnastej edycji konkursu FilmAT Festival w kategorii „Filmy korporacyjne i instytucjonalne/Spot promocyjny produktu”.
Redakcja news VELUX Polska z Diamentem Forbesa 2024
Ukazało się już szesnaste zestawienie „Diamentów Forbesa”, czyli najbardziej dynamicznie rozwijających się firm w Polsce. W rankingu znalazła się też firma VELUX Polska.
Ukazało się już szesnaste zestawienie „Diamentów Forbesa”, czyli najbardziej dynamicznie rozwijających się firm w Polsce. W rankingu znalazła się też firma VELUX Polska.
Prawie siedmiuset wystawców (30% spoza Polski) rozlokowanych w pięciu halach o łącznej powierzchni 120 tys. m² (dla porównania powierzchnia Salone del Mobile to 205 tys. m²) i 74 489 odwiedzających w ciągu 4 dni, w tym 64% odwiedzających to goście biznesowi - te liczby mówią same za siebie. W Warszawie udało się otworzyć drzwi do centralnej i wschodniej Europy, ale także do chłonnego i dynamicznie się rozwijającego rynku polskiego.
Każda hala była poświęcona innemu tematowi. Jak zwykle zachwyciły produkty od wybranych producentów mebli do domu i biura w strefie Selected Design. Stoiska takich marek jak Profim, Pedrali, Tom Dixon, Vzór, Zięta czy magazynu Design Alive zachwycały pięknymi aranżacjami i stanowiły inspirację dla zwiedzajacych.
W strefie z meblami do domu - Selected Furniture - każdy mógł znaleźć wymarzoną sofę lub łóżko. Tę pierwszą m.in. na pięknie zaaranżowanym stoiku Befame czy Gilli.
W sektorze Kitchen&Dining wrażenie robiła wystawa Krosno D’Sign, dla której limitowaną kolekcję szkła zaprojektował sam Karim Rashid - gość specjalny targów Warsaw Home.
W hali z dekoracjami wystawili się m.in. polscy producenci oświetlenia tacy jak Lampex, Nowodvorski Lighting czy Distinctive Lighting. To samo można powiedzieć o unikatowych produktach na kolorowych stoiskach Poland Design Festival.
Z kolei strefa Interior Finish wypełniona była takimi konceptami, jak drewniana wanna od Clarte czy oryginalne pomysły na ściany i podłogi.
Miejsce kipiące sztuką
Warsaw Home to jednak nie tylko targi mebli. Co roku towarzyszą im liczne wystawy obrazów, rzeźb i instalacji utalentowanych twórców. To miejsce przyciągające uwagę współczesnymi dziełami sztuki.
W tym roku nowością była wystawa IDEAS pod patronatem Kasi Ptak, pomysłodawczyni targów. Dwudziestu czterech artystów i rzemieślników miało okazję zaprezentować swoje pomysły i nawiązać relacje biznesowe.
Wielkie gwiazdy designu
W tym roku na scenie Design Forum, wygłuszonej prawdziwymi drzewami, pojawiło się aż 15 twórców ze świata designu. Sobotni występ Karima Rashida, ktory opowiadał o istocie projektowania, przyciągnął tłumy gości. Inni uznani projektanci to: Tom Dixon, Stefan Diez, Luca Nichetto, Christophe Pillet, Marcus Fairs z dezeen.com, MatteoCibic, Matti Klenell, studio Cate & Nelson, Richard Hutten, Jaime Beriestain, Daniel Svahn, studio deFORM i David Trubridge.
Współpraca buduje
Szybki rozwój imprezy i jej wysoki poziom nie byłyby możliwe bez zaangażowania wystawców, którzy włożyli wiele pracy w przygotowanie stoisk i prezentacji, wybierając Warsaw Home jako miejsce rynkowych premier nowych kolekcji, przyciągając zarówno polskich, jak i zagranicznych gości. Motto tegorocznej edycji - "Jestem" - można interpretować jako bycie i współpracę z innymi oraz budowanie połączeń, co jest niezwykle istotne dla odniesienia sukcesu. Współpraca firm, współpraca na linii firma - projektant, firma - architekt, nawet kooperacje łączące różne branże, takie jak wyposażenie wnętrz i modę, sprzyja lepszemu rozwojowi i ciekawszemu efektowi. Stąd pomysł na wystawę "Trans:Forming Design from Poland", poświęconą efektom współpracy polskich firm meblowych z interdyscyplinarnymi zespołami projektowymi w ramach programu "Design to dobre dla MSP", oraz celebrującą oryginalną polską myśl projektową ekspozycję stowarzyszenia loveOriginal.
Edukacja i trendy
Wystawcy zgodnie podkreślali, że w tym roku wyjątkowo wielu zwiedzających przyciągnęły dwa pierwsze, biznesowe, dni targów. W znacznej części byli to architekci i projektanci wnętrz - z całej Polski, ale także m.in. z Niemiec, Ukrainy, Białorusi, Litwy, Wielkiej Brytanii, Francji. Ciągle odbywały się spotkania, rozmowy, prezentacje, warsztaty. Duży udział w tym mieli zagraniczni prelegenci Design Forum: Marcus Fairs (założyciel portalu Dezeen), Karim Rashid, Stefan Diez, Christophe Pillet, Richard Hutten, MatteoCibic, Luca Nichetto, Matti Klenell, Cate& Nelson, Jaime Berustain, Daniel Shavn, studio deFORMi David Trubridge.
A jakie są tegoroczne targowe trendy? Mnóstwo żywych kolorów i przyjemne tkaniny obiciowe. Lekkie, ażurowe konstrukcje mebli i ciekawe faktury na ścianach: płytki, panele z różnych materiałów, tapety. Wszechobecna zieleń i kwiaty doniczkowe - wystarczyło odwiedzić kilka stoisk, by poczuć się jak w wielkiej oranżerii. Ogromny powrót do rzemiosła: ręcznych metod produkcji, unikatowych projektów, dawnych technik.
Dobre, bo polskie
Polska jest dziś szóstym największym producentem mebli i trzecim eksporterem na świecie (drugim w Europie) - targi Warsaw Home to miejsce, gdzie widać siłę polskiej branży wyposażenia wnętrz, jej energię i kreatywność. Nie brakuje polskich marek o międzynarodowych ambicjach i pozycji, kolejne rosną w siłę i wciąż pojawiają się nowe firmy. Jest to impreza coraz bardziej licząca się na arenie międzynarodowej - na otwarciu obecny był Craig Newman, szef UFI (Światowe Stowarzyszenie Przemysłu Targowego, zrzeszające najważniejszych graczy).
Jak zapowiedziała Kasia Ptak - założycielka i CEO Warsaw Home, organizatorzy targów mają ambitne plany - budowę dwóch nowych hal (ich powstanie ulokuje Ptak Expo w pierwszej dziesiątce największych centrów wystawienniczych w Europie), przyciągnięcie jeszcze większej grupy wystawców zagranicznych oraz wydzielenie odrębnej imprezy Warsaw Build, poświęconej materiałom budowlanym i wykończeniowym. Targi Warsaw Build będą skierowane do architektów, inżynierów, firm budowlanych, deweloperów, dystrybutorów, inwestorów, przedstawicieli sektora badań i rozwoju.
Pomysł na tę imprezę narodził się z obserwacji rosnącego zainteresowania strefą Interior Finish - jedną z pięciu na Warsaw Home. Organizatorzy zauważyli wzrost liczby odwiedzających targi inwestorów, deweloperów, firm budowlanych i architektów kubaturowych. Równocześnie z roku na rok rośnie rynek inwestycji budowlanych w Polsce - w 2018 r. w same powierzchnie komercyjne zainwestowano o 45 proc. więcej niż w roku ubiegłym (według "Warsaw Business Journal").
W tym roku strefa Interior Finish organizowana była w ramach obu wydarzeń targowych, w przyszłym roku natomiast stanie się częścią targów Warsaw Build, które będą osobną imprezą i odbęda się w dniach 26-29 listopada 2020 r.
Tegorocznej edycji targów towarzyszyło jeszcze inne wydarzenie - Warsaw Design Week. Impreza łączy najciekawsze wydarzenia i miejsca w Warszawie, związane ze sferą wzornictwa i architektury, odbywające się w targowym tygodniu. Ponadto jest platformą edukacyjną - zarówno dla mieszkańców, jak i dla tych, którzy w tym czasie odwiedzają stolicę.
WarsawHome.eu
WarsawBuild.eu