Lepiej pomyślany dom – sprytne rozwiązania i przyjazny design
Spotkanie z okazji startu nowego sezonu 2023/2024 oraz obchodów 80-lecia marki IKEA
Funkcjonalne meble, praktyczne akcesoria i produkty do organizacji domowej przestrzeni to znaki rozpoznawcze firmy IKEA, która już od 80 lat urządza domy ludzi na całym świecie. Nowemu formatowi komunikacji marki od września 2023 r. będzie towarzyszyć hasło „Lepiej pomyślany dom”, a jego celem jest stworzenie funkcjonalnego i przyjaznego w domu. W ofercie pojawi się jeszcze więcej rozwiązań do przechowywania.
Zobacz także
Redakcja Jak urządzić pokój ucznia? Porady architektów wnętrz
Początek września to spora zmiana w życiu naszych dzieci. Moment, w którym zaczynają kolejny etap swojej edukacji, a zabawy i leżakowanie zastępują nauka i obowiązki, bez wątpienia nazwać można przełomowym....
Początek września to spora zmiana w życiu naszych dzieci. Moment, w którym zaczynają kolejny etap swojej edukacji, a zabawy i leżakowanie zastępują nauka i obowiązki, bez wątpienia nazwać można przełomowym. Ta zmiana pociąga za sobą nie tylko zakup podręczników i pojemnego plecaka, ale także konieczność zaaranżowania przestrzeni, która ułatwi pociechom kształcenie się i rozwój przez długie lata na drodze ku dorosłości.
Modny trend – rośliny we wnętrzach
Trudno dziś sobie wyobrazić modnie urządzone wnętrze bez roślin zielonych. Choć od zawsze zdobiły one nasze domy i mieszkania, to w czasie pandemii stały się uosobieniem natury, z którą kontakt pragniemy...
Trudno dziś sobie wyobrazić modnie urządzone wnętrze bez roślin zielonych. Choć od zawsze zdobiły one nasze domy i mieszkania, to w czasie pandemii stały się uosobieniem natury, z którą kontakt pragniemy zachować do dziś. Aby jednak cieszyć się roślinami przez długie lata i z dumą patrzeć, jak wzrastają z roku na rok, trzeba odpowiednio o nie dbać. Nie wystarczy, że będziemy je regularnie podlewać i nawozić. Równie ważne w utrzymaniu domowych roślin jest zapewnienie im odpowiedniego dla danego gatunku...
Redakcja Wnętrze pełniące rolę kuchni
Przyjęliśmy traktować kuchnię jako osobne wnętrze i oczekujemy od niej funkcjonalnych oraz praktycznych rozwiązań. Nowość SieMatic SLX tworzy eleganckie i nastrojowe wnętrze pełniące rolę kuchni.
Przyjęliśmy traktować kuchnię jako osobne wnętrze i oczekujemy od niej funkcjonalnych oraz praktycznych rozwiązań. Nowość SieMatic SLX tworzy eleganckie i nastrojowe wnętrze pełniące rolę kuchni.
IKEA od 80 lat jest symbolem funkcjonalnego designu, dostępnego dla wielu ludzi szczególnie dzięki ponadczasowości form i przystępnym cenom. Marka zdobyła uznanie klientów na całym świecie dzięki swojej filozofii demokratycznego wzornictwa, maksymalnemu wykorzystaniu zasobów oraz ograniczaniu marnotrawstwa. Koncepcja demokratycznego wzornictwa towarzyszy marce od lat 90. XX wieku – swoją premierę miała podczas Międzynarodowych Targów Meblowych w Mediolanie.
Teraz, korzystając ze zgromadzonego przez osiem dekad doświadczenia, a także odpowiadając na bieżące potrzeby klientów, zaprasza wszystkich do rozmowy na temat rozwiązań dla domu. „Hej! IKEA” ma być przywitaniem, które zachęca wszystkich do dialogu na temat organizacji lepszych przestrzeni.
Poczuj komfort w lepiej pomyślanym domu
Ciekawość potrzeb i marzeń ludzi o lepszym życiu w domu zawsze była punktem wyjścia dla IKEA. Marka już od 10 lat, co roku przeprowadza badanie, przygotowując na jego podstawie raport „IKEA. Życie w domu”. Rozmawia z ludźmi na całym świecie, w tym z Polakami, na temat tego, co ono dla nich oznacza – i jak może pomóc ulepszyć ich codzienne domowe doświadczenia. Z najnowszego raportu z 2022 r. wynika m.in., że organizacja przestrzeni życiowej – w wielu wymiarach, nie tylko domowym i przechowywania, staje się dla nas jednym w ważniejszych elementów, na który obecnie zwracamy uwagę:
„Brakuje nam miejsca” – tak najprościej możemy zdefiniować jedno z największych wyzwań ludzi na całym świecie, którzy każdego dnia starają się tak zorganizować domowe wnętrza, aby były bardziej przyjazne i funkcjonalne. Przez lata gromadzimy przedmioty, dzięki którym wiemy, że przestrzeń, w której funkcjonujemy, jest „nasza” – nawet jeśli to wynajmowana kawalerka czy pokój u rodziców. Istotne jest to, jak się tam czujemy, a jeśli brakuje nam miejsca odczuwamy frustrację – podobnie jak blisko 80% ludzi!
Jak wynika z najnowszego raportu „IKEA. Życie w domu”, wśród jej głównych źródeł wymieniamy nieporządek (25%), obowiązki domowe (23%) i zbyt duży bałagan (21%), które są lub mogą być związane właśnie z brakiem miejsca do przechowywania.
„Dlatego od września myślą przewodnią IKEA jest «Lepiej pomyślany dom». Chcemy dać wszystkim konkretne i sprytne rozwiązania, dzięki którym organizacja domowej przestrzeni będzie inspirującą, kreatywną przyjemnością. Choć sprytne przechowywanie zawsze było domeną IKEA, w tym roku będzie to można odczuć jeszcze mocniej. Bo każdy powinien mieć szansę, aby stworzyć swoją lepiej pomyślaną przestrzeń do życia” – mówi Anna Cybulska, dyrektorka ds. projektowania wnętrz i rozwoju rynku wnętrzarskiego w IKEA Retail w Polsce.
Dlatego w nowościach produktowych IKEA pojawią się kolejne funkcjonalne meble i akcesoria do przechowywania.
Hej! IKEA
„IKEA. Lepiej pomyślany dom” to nie tylko nowe hasło towarzyszące komunikacji, odświeżone spojrzenie na przechowywanie i jeszcze więcej pomysłów, ale także multifunkcjonalność i przystępność cenowa w zgodzie z demokratycznym wzornictwem.
„Hej! IKEA. Lepiej pomyślany dom” to nowy format komunikacyjny, oparty na dialogu z konsumentami, naszymi pracownikami, a także z rynkiem. Chcemy, by punktem wyjścia zawsze była rozmowa o tym, jak odpowiadać na pojawiające wyzwania. W IKEA dokładamy największych starań, aby zawsze być blisko codziennych potrzeb – i jako ekspert dawać też funkcjonalne, przyjazne planecie i przystępne cenowo rozwiązania. Jest to nierozerwalnie związane z ideą demokratycznego wzornictwa, która towarzyszy nam od dziesięcioleci” – podsumowuje Jordi Esquinas, dyrektor ds. działalności komercyjnej w IKEA Retail Polska.
Zrównoważony design dostępny dla wszystkich
Demokratyczne wzornictwo to sposób, w jaki IKEA tworzy produkty i rozwiązania – tak aby zapewniały funkcjonalność, atrakcyjną wizualnie formę i wysoką jakość przy zachowaniu zrównoważonego rozwoju oraz przystępności cenowej. Wynika to z przekonania firmy, zgodnie z którym, każdy powinien mieć dostęp do artykułów wyposażenia domu – bez pójścia na kompromis co do jakości, ceny, wyglądu czy dbałości o środowisko. 80 lat doświadczenia i pracy w zgodzie z tymi wartościami pozwoliły marce zostać ekspertem w dziedzinie urządzania wnętrz, a jej kultowe produkty cieszą ludzi na całym świecie i stanowią nieodłączny element dorobku współczesnego wzornictwa.
IKEA i Polska – współpraca od 1961
Wszystko zaczęło się w 1961 r., kiedy Ingvar Kamprad złożył pierwsze zamówienie w polskiej Fabryce Mebli Giętych w Radomsku (Fameg) na dostawę krzeseł z drewna bukowego. Tym samym Polska stała się pierwszym po Szwecji krajem, w którym rozpoczęła się produkcja mebli dla szwedzkiej firmy. Współpraca okazała się być strzałem w dziesiątkę. Zaowocowała nie tylko dostarczaniem ciekawych i ładnych mebli w dobrej cenie, ale również wzmocnieniem relacji społecznych i kulturowych. A jak wynika z raportu IKEA „Made in Poland”, obecnie aż co piąty mebel IKEA na świecie wyprodukowany jest w Polsce, m.in. fotel STRANDMON, seria mebli HEMNES, KALLAX, PAX, EKET oraz LACK.
W ofercie IKEA pojawiają się nowości, meble i akcesoria, które odpowiadają na bieżące potrzeby klientów, ale jednocześnie marka utrzymuje w ofercie kultowe pozycje, które od 40 lat ułatwiają przechowywanie. Idealny przykład to m.in. produkowany właśnie w Polsce wytrzymały regał IVAR.
Studia planowania i zamówień IKEA, zakupy online
Pierwszy sklep IKEA pojawił się w Polsce na warszawskim Ursynowie. Dziś marka ma w Polsce 11 sklepów, 69 Punktów Odbioru Zamówień oraz stawia m.in. na rozwój Studiów planowania i zamówień, w których klienci na miejscu mogą skorzystać z pomocy projektantów IKEA. Doświadczeni pracownicy towarzyszą im podczas projektowania ich wymarzonych wnętrz w lepiej pomyślanych domach, a wszystko w przystępnej cenie i łatwo dostępnych lokalizacjach. W odpowiedzi na zmianę nawyków zakupowych marka rozwija się omnikanałowo, czyli chce dawać klientom możliwość wyboru najwygodniejszego dla nich miejsca i sposobu zakupów. Rozwijanie nowych formatów i inwestycje w kanały online, takie jak Aplikacja mobilna IKEA, czy oferowanie klientom różnych możliwości dostawy to elementy globalnej strategii biznesowej i transformacji cyfrowej.
Dzięki technologii sztucznej inteligencji IKEA chce udostępnić klientom nowe narzedzie. Aplikacja pozwoli użytkownikom wybierać i wirtualnie umieszczać produkty z asortymentu IKEA we wnętrzu własnego domu. IKEA Kreativ pozwoli sprawniej przechodzić od etapu poszukiwania inspiracji do etapu projektowania i zakupu. Polska wersja będzie dostępna do końca 2023 r.
Kierując się poszanowaniem dla planety oraz podążając za potrzebami konsumentów, IKEA wprowadziła do swojej oferty usługę cyrkularną Oddaj i zyskaj, pozwalającą na oddawanie niepotrzebnych i używanych mebli IKEA w zamian za rabat na kolejne zakupy. Zwrócone produkty są ponownie wystawiane na sprzedaż w dziale Okazje na Okrągło, gdzie można je nabyć w atrakcyjnych cenach. W ten sposób używane przedmioty trafiają do drugiego obiegu.
80 lat IKEA – kultowe klasyki i urodzinowa kolekcja
Wiele produktów, które przez lata pojawiło się w ofercie IKEA, dziś ma już miano kultowych, m.in. stolik LÖVET – pierwszy mebel, który dał początek płaskim opakowaniom, znany obecnie jako LÖVBACKENl Kultowy stolik kawowy na trzech nogach, w kształcie łezki lub liścia był prawdziwym hitem w latach 50. Jednak wraz z nastaniem nowych trendów, wycofano go ze sprzedaży na początku lat 60. Dopiero w 2013 r. podjęto decyzję o odtworzeniu tego klasyka, a obecnie dostępny jest również w trzech żywych kolorach w ramach urodzinowej kolekcji Nytillverkad stworzonej na 80. urodziny marki. Jej bohaterami są nowe odsłony kultowych mebli i akcesoriów, starannie wybranych z własnych archiwów. Kolejne odsłony kolekcji z pozycjami dawnych projektów IKEA będą ukazywać się kolejno w październiku, styczniu i kwietniu.
Źródło: IKEA